Etiketter

søndag 13. mars 2011

Gjør det selv nr. 1: Oppdater nøkkelknippet!

Har du et kjedelig nøkkelbånd du er lei?
Det er veldig enkelt å få en litt festliger hverdag for deg og nøklene dine.
Mitt kjedelige nøkkelbånd klart til å bli oppdatert!

Ugler og polkadots er alltid en hit :)

Finn frem stoffer du liker og som du blir inspirert av!
Her er en liten søndagsoppskrift for deg som ønsker å pimpe nøkkelbåndet ditt:

1. Kutt opp sømmene på ditt gamle nøkkelbånd.

Mitt gamle nøkkelbåndet i biter.

2. Fest bitene fra nøkkelbåndet på stoffet med knappenåler. Jeg har valgt et uglemønster på forsiden og et prikket mønsker på baksiden.

Fest det gamle nøkkelbåndet til stoffene du ønsker å bruke.

3. Klipp stoffet med ca. 1/2 cm på hver side av ditt gamle nøkkelbånd.

Husk og feste bitene med litt avstand slik at du får
ca. 1/2 cm ekstra stoff på hver side av nøkkelbåndet.

4. Stryk inn sidene på stoffet slik at det blir samme størrelse som ditt gamle nøkkelbånd. Bruk gjerne det gamle nøkkelbåndet som mal inne i stoffet når du stryker. På den måten blir det lettere å få riktig tykkelse gjevnt over på alle stoffbitene.

Stryk inn begge sidene. Stryk gjerne "rundt" det gamle nøkkelbåndet.

5. Når du har strøket alle sidene inn fester du sammen stoff til forside og bakside med knappenåler.

Bruk så mange knappenåler du føler du trenger for at det ikke skal gli under maskinsyingen.
Pass på at nålene står rett. Da kan du sy rett over med symaskinen.

6. Sy alle sidene sammen på symaskin.

Alle delene er nå klare til å bli sydd sammen.

7. Når alle bitene er sydd i sidene, monter båndene i låsene, brett inn kanten og sy søm slik at det sitter godt.

Sy gjerne flere ganger frem og tilbake der du fester båndene til låsene.
Da sitter det godt slik at du ikke risikerer å miste nøklene dine!

 8. Vips så var ditt nye nøkkelbånd ferdig og klar til bruk!

Nøklene smiler av oppdateringslykke!
Jeg løper frem og tilbake på jobben med nøkler, telefon, papirer og knapper i lange baner. Jeg bestemte med derfor og pimpe nøkkelbåndet ytteliger. Jeg sydde dermed også en veske til iPhonen min. Flotters å ha med seg alt rundt halsen, så kan jeg dra med meg ennå mere i hendene :)

Nøkkelbånd med iPhoneveske.
Håper du ble inspirert og at nøklene dine får ett nytt liv :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar