Etiketter

søndag 19. juni 2011

Gjør det selv 3: T-skjorte belte/hårbånd

Gjennbrukshårbånd på en-to-tre!

En regnfull søndag byr på kreative gjennbrukstanker.

Har du en gammel t-skjorte som trenger nytt liv?
Klipp den opp og lag et belte eller hårbånd. 

Slik gjør du:

1. Klipp en gammel t-skjorte, i bredden, i ca. 1 cm. tykke strimler.
2. Dra i hver ende av strimlene slik at de krøller seg og blir lengre.
3. Kutt strimlene i ene enden slik at de ikke lenger danner sirkler, men blir lange tråder.
4. Klipp av en liten bit (ca. 6 cm) av en av strimlene og bruk denne til å knyte sammen alle strimlene.
5. Del strimlene i 3 like deler og flett sammen.
6. Klipp av en liten bit  (ca. 6 cm) av en strimlene og bruk denne til å knyte sammen på slutten av fletten.
7. Vips! Ferdig!

Du trenger en skjæreplate, kniv (eller saks) og en gammel t-skjorte.

Skjær eller klipp t-skjorten i bredden.

Strimler i ca. 1 cm. tykkelse. Det gjør ingenting om de ikke er helt perfekt klippet.
Dra i strimlene til de krøller seg og blir tynne og lange (til høyre).

Klipp opp i ene enden.

Knyt alle strimlene sammen.

Flett, flett, flett!
Nytt belte på min yndlingskjole!

Jo større t-skjore du har, jo lenger blir selvsagt beltet/hårbåndet.

Det er knall å bruke fargerike, mønstrete t-skjorter!
Det blir kjempetøft!

Lykke til og god søndag fra meg!

3 kommentarer:

  1. Dette var jo kjempesmart!!! Da vet jeg hva jeg kan bruke min kjæres kastbare t-skjorter til!!! :)

    Ha en superduper dag :)

    Klem fra mæi :D

    SvarSlett
  2. Ja, ikke sant :)

    Gjennbruk er toppers :) Ha en flotters dag!

    Klem

    SvarSlett
  3. dette har eg brukt mine hullete tights til i årevis! det er genialt:D

    SvarSlett